Virtual environments in invested learning in the entrepreneurship subject educational software
Abstract
Based on the flipped learning approach and how it integrates well with ICT, this study explores the benefits of virtual environments for flipped learning, explores appropriate ways to implement such environments in everyday classrooms and, considering the nature of the method, after analyzing different types, dimensions of the formative variables, continue even after school, until the students have acquired the necessary knowledge. The methodology applied to the research is mixed because a type of qualitative research is used bibliographic review to argue and support concepts that enrich the research and the quantitative methodology to collect information from teachers based on the questionnaire applied. The conclusions of the implementation of the virtual environment are beneficial for the methodology in which we focus, and it is recommended to apply said environment and optimize it for the required field of knowledge.
Downloads
References
Aristizábal, C., & Arias, J. (2020). El dato, la informacion, el conocimiento. Semestre Económico - Universidad de Medellín.
Barzaga, O. (2019). Gestión de la información y toma de decisiones en organizaciones educativas. Revista de Ciencias Sociales, 120-130.
Batanero, C., & Diaz, C. (2020). Proyectos WEB. Didáctica.
Burke, P. (2017). ¿Qué es la historia del conocimiento? Buenos Aires: EPUB.
Cadena, P., Rendón, R., Aguilar, J., Salinas, E., De la Cruz, F., & Sangerman, D. (2017). Métodos cuantitativos, métodos cualitativos o su combinación. Revista Mexicana de Ciencias Agrícolas.
Cedeño, E., & Murillo, J. (2019). Entornos virtuales de aprendizaje y su rol innovador en el proceso de enseñanza. Revista de Ciencias Humanísticas y Sociales, 119-127.
De Carlos García, A., Arregi, A., & Rubio, T. (2016). Euskadi.eus. https://www.euskadi.eus/contenidos/documentacion/inn_doc_esc_inclusiva/es_def/adjuntos/especiales/110008c_Doc_EJ_nee_primaria_c.pdf
Gámez, M., Borrajo, E., & Calvete, E. (2018). Abuso y control a partir del internet. Papeles del Psicólogo.
Herrán, A. (2019). Autoconocimiento y Formación: Más allá de la Educación en Valores. Tendencias Pedaqóqicas.
Jimenez, R. (2020). medac. https://medac.es/blogs/sociocultural/influyen-las-redes-sociales-la-educacion
Latorre, L. (2018). Archiveria Contemporanea. Revista CIECS.
Lucas, X., Cevallos, J., Paredes, J., & Tomalá, J. (2020). Uso de herramientas tecnológicas en el aula para generar motivación en estudiantes del noveno de básica de las unidades educativas Walt Whitman, Salinas y Simón Bolívar, Ecuador. Revista Ciencias Pedagógicas e Innovación, 16-56.
Luz, S. (2022). Redeszone. https://www.redeszone.net/tutoriales/redes-cable/lan-wlan-que-es-caracteristicas/
Narváez, A. (2018). Comunicación educativa, educomunicación y educación mediática: una propuesta de investigación y formación desde un enfoque culturalista. Palabra Clave, 30.
Obaya, A., & Vargas, Y. (2019). Aspectos relevantes de la educación basada en competencias para la formación profesional. Educación química.
Ovalles, L., Moreno, Z., Olivares, M., & Silva, H. (2017). Habilidades y capacidades del emprendimiento: un estudio bibliométrico. Revista Venezolana de Gerencia.
Ramirez, L. (2022). Visibilidad en redes digitales y WWW. Revista Ecos.
Sampieri, H. (2014). Metodologia de la investigacion. Mexico: MC Grill.
Scarone, C. (2019). La innovación en la empresa: la orientación al. Internet Interdisciplin Instituto.
Torrecilla, J. (2019). Astraps. https://www.astraps.com/articulo/1389/tipos-de-herramientas-tecnologicas/
Trejo, C. (2019). El uso de las TIC en el proceso de enseñanza- aprendizaje de los docentes en las Universidades del Ecuador. Espacios, 2-15.
Unir. (2020).unir. https://www.unir.net/educacion/revista/redes-sociales-educacion/
Valverde, D., Pro-Bueno, A., & González, J. (2020). La información científica de Internet vista por estudiantes de Educación. Secundaria Obligatoria, 18.
Vasquez, J. (2019). la docencia en la interpretacion. Scielo.
Villavicencio, H. (2018). ticportal. https://www.ticportal.es/glosario-tic/servidores
Viloria, M., & Hamburger, J. (2019). Uso de las herramientas comunicativas en los entornos virtuales de aprendizaje. Revista Latinoamericana de Comunicación.
Yu, R. (2018). semanticscholar. https://pdfs.semanticscholar.org/c1da/426f946e0d36b0d113f297c2f6318b959bb8.pdf
Zempoalteca Durán, B., Barragán López, J. F., González Martínez, J., & Guzmán Flor, T. (2017). Formación en TIC y competencia digital en la docencia en instituciones públicas de educación superior. Apertura, 17.