Communicative Language Teaching in rural classrooms: Students’ and pre-service teachers’ experiences
Resumen
The traditional teaching methods have proven to be ineffective, demonstrating a low English level, especially,inmarginalizedzones.Asaresult,CommunicativeLanguageTeaching(CLT)hasbeen proposed to improve student's learning English. The aim of the study was to describe the students' and pre-service teachers' experiences in implementing the CLT method in rural classrooms. The participants were twenty-three pre-service teachers from the Pedagogy of National and Foreign Languages Major at Technical University of Cotopaxi and two hundred fifty students belonging to parishes and neighborhoods in Cotopaxi, Ecuador. A qualitative-descriptive research design was employed, and data was collected through teachers’ diaries and students’ exit slips. The thematic analysis was used to analyze the participants’ excerpts. The results showed that the application of adequate strategies and attractive didactic material according to students’ levels and interests enable learners to implement appropriately CLT and develop their communicative competence .Additionally, the Encounter, Clarify, Remembering, Internalize, and Fluently Use (ECRIF) lesson planning framework was useful to organize the CLT method in the classroom since it enhances language skills from the simplest to complex activities to produce the language.
Descargas
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores conservan todos los derechos morales y patrimoniales de sus obras, cediendo solamente a UTCIENCIA el derecho a la primera publicación de éste. En consecuencia, los autores pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución del artículo o texto.
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y aceptan la licencia de distribución de UTCIENCIA, la cuál es Licencia de Reconocimiento - Compartir Igual Creative Commons.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo, en páginas institucionales o personales) sólo una vez que sean publicados en la revista UTCIENCIA, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión